Przepychanka
Zabawa ma na celu:
- wzmacniać wyprostne mechanizmy antygrawitacyjne
- pomagać we wzmacnianiu kontaktu wzrokowego
- pomaga kształtować stawianie modyfikowanego oporu
Kto silniejszy?
Zabawa ma na celu:
- wzmacniać zgięciowe mechanizmy antygrawitacyjne
- wzmacniać siłę całych rąk, doskonalić chwyt
- dostarczać wielu wrażeń czucia głębokiego
Ukryte zapachy
Zabawa ma na celu:
- integrować wrażenia dotykowe (dowolne materiały : kasze, ryż, mąki, sianko itp.)
- kształtować różnicowanie dotykowe (dziecko bez kontroli wzroku musi odnaleźć ukryte przedmioty)
- doskonalić manipulację (dziecko odkręca i zakręca słoiki)
- integrować wrażenia węchowe, poznawać zapachy
Równoważna ścieżka
Zabawa ma na celu:
- doskonalić reakcje równoważne
- doskonalić koordynację wzrokowo-ruchową
- stymulować dotykowo stopy
- rozwijać wyobraźnię (dziecko razem z rodzicem wymyśla, z czego ułożyć ścieżkę)
Wyścigi na poduszkach
Zabawa ma na celu:
- dostarczać wielu wrażeń płynących z ruchu w różnych pozycjach i kierunkach (przyjmujemy pozycję na kolanach, na pupie, na brzuchu, zbieramy rozrzucone piłeczki)
- dostarczać wielu wrażeń czucia głębokiego
- wzmacniać wyprostne (w pozycji na brzuchu) i zgięciowe mechanizmy antygrawitacyjne
- doskonalić koordynacje wzrokowo-ruchową
Wałkowanie ciasta
Zabawa ma na celu:
- dostarczać dużej dawki wrażeń proprioceptywnych (wałkujemy wyraźnie, powoli uciskając poszczególne części ciała)
- osiągać stan relaksacji, równowagi sensorycznej
- doskonalić świadomość własnego ciała (nazywamy uciskane części ciała)
Pajęczyna
Zabawa ma na celu:
- doskonalić koordynację wzrokowo-ruchową
- doskonalić reakcje równoważne
- doskonalić koncentrację (dziecko musi uważać, żeby nie dotknąć pajęczyny)
- rozwijać planowanie motoryczne
- wzmacniać napięcie mięśniowe i doskonalić ruchy naprzemienne podczas pełzania, gdy dziecko przechodzi pod pajęczyną